A. Vogel
Ny visuel identitet og rebranding
Udfordringen
Gennem næsten et helt århundrede har A. Vogel opbygget et stærkt brand med respekt, tyngde, troværdighed og en loyal kundeskare. Hertil har Heyday siden år 2020 ageret samarbejdspartner for virksomheden. Udfordringen med en garvet spiller på markedet er fortsat at gøre sig bemærket i en branche med nytilkomne leverandører, regler og målgrupper. A. Vogel havde et ønske om rebranding som et led i en strategisk revitalisering. Derfor har fokus været at danne sammenhæng mellem målgruppe og brand både visuelt, konceptuelt og verbalsprogligt.

Løsningen
Heyday har udarbejdet et tidsløst univers både visuelt og konceptuelt, som understøtter A. Vogels kerneværdier. En styrket online tilstedeværelse funderet i målrettet kommunikation af budskaber og vidensdeling på website, SoMe og i nyhedsbreve har været et væsentligt led i revitaliseringen både på kampagneplan og i forbindelse med det daglige content. Også som et væsentligt element i rebrandingen er en ny visuel identitet udviklet, som udtrykker A. Vogels kerneværdier. Købsoplevelsen er blevet forbedret ved at berige produkterne, eksempelvis ved at tilføje designernes tanker og historiske referencer. Dette overrasker i sidste ende forbrugerne med relevant viden om produktet, der understøtter købsfasen. I bund og grund blev virksomheden og produkternes kvaliteter fremhævet med visionen på at styrke A. Vogels samlede brandidentitet.
I pipeline er en optimering af UX og e-commerce med fokus på at etablere et forum i øjenhøjde med målgruppen.












Anders Lorentz
Kompetencer