AutoPartner og Teknicar
2 nye websites med fælles backend
Udfordringen
Aktieselskabet Carl Christensen ejer b.la. Autopartner og Teknicar - og har derigennem over 350 autoværksteder fordelt over hele Danmark. Carl Christensen kom til Heyday med et ønske om at skabe UX-optimerede og designrevitaliserede platforme til AutoPartner og Teknicar, som kunne imødese både kundernes og virksomhedernes behov. Målrettet brugerne ønskede de et genkendeligt univers, der gennem en intuitiv, funktionel og æstetisk tilgang kunne optimere kundeoplevelsen og øge konverteringsraten. Internt hos aktieselskabet Carl Christensen var det essentielt at få skabt platforme, der taler sammen, som er nemme og intuitive at administrere og som mindsker det manuelle opdateringsarbejde.

Løsningen
For at gøre den løbende drift mere overskuelig for Carl Christensen, har vi, ud fra de krav virksomheden stillede, bygget videre på en Umbraco Core-løsning med integration til Podio samt en række custom features. De er lavet én fælles backend-løsning, så de to sites er bygget op på samme måde - og det dermed er nemmere for administrationen at foretage ændringer. Hertil er der, til hhv. Autopartner og Teknicar, bygget to forskellige frontend-løsninger, der med udgangspunkt i samme fundament af funktionalitet, giver siderne hver deres visuelle udtryk. I forbindelse med de visuelle udtryk, har der også været et stort fokus på at inddrage universet fra de fysiske værksteder, så brugerne fornemmer den røde tråd mellem online- og offlinekanalerne. Dertil har vi haft fokus på at opbygge sidernes frontend, så brugerne nemt og intuitivt kan navigere rundt på sitet uden dead ends, og dermed få en mere friktionsfri brugeroplevelse.
For at imødekomme ønsket om nemmere at kunne administrere virksomhedens sites, har vi integreret op imod én central datakilde, Podio, hvorfra stamdata på værkstederne sendes til hvert website. Podio synkroniserer dagligt data over til websitet, så det altid er opdateret og så redaktøren kun skal vedligeholde data ét sted. Dertil sendes de seneste tre nyheder oprettet i Umbraco via API, og udstilles på alle værkstedernes egne unikke websites.
