Better Energy
Ny visuel identitet
og årsrapport 2017
Udfordringen
Better Energy havde i starten af 2016 brug for en ny visuel identitet, der kunne styrke virksomhedens tilstedeværelse på markedet. Samarbejdet mellem Heyday og Better Energy startede derfor med udviklingen af en ny visuel identitet, der skulle rulles ud på en bred vifte af elementer og platforme: Logo, visitkort, indretning, interne kommunikationsværktøjer, nyt website og meget mere.
Efter at have implementeret den nye visuelle identitet, skulle denne stå sin prøve i Better Energys årsrapport, der til dato har været Heydays største tryksag. Udfordringen lå i at gøre en ellers meget teksttung rapport visuelt indbydende.
Løsningen
Det har for både Heyday og Better Energy været en lærerig proces at udvikle en årsrapport. I et tæt samarbejde blev årsrapporten udviklet af Heydays designere på en visuel flot måde, hvor både budskaber, regnskaber og billeder kom til sin ret i perfekt harmoni med Better Energys visuelle identitet. Billeder, fonte, farver og former gik op i en højere enhed og formidlede på bedste vis de budskaber, som Better Energy ønskede.
Med hele 156 sider var det en spændende proces at udarbejde denne tryksag, hvor korrekturgange og et positivt samarbejde med trykkeriet førte til et fantastisk resultat til glæde for Better Energy.











Anders Lorentz
Kompetencer