Dansk Bilglas
Nyt bookingflow øger konverteringsraten
Udfordringen
Dansk Bilglas er en virksomhed, der årligt har kontakt med rigtig mange kunder, både fysisk og via deres website. Med et ønske om at optimere processen fra kundehenvendelse til et reelt skifte af glas, var der behov for at skabe en platform med et intuitivt flow. Denne platform skulle både håndtere mange henvendelser, men også sikre de besøgende en stabil og god oplevelse fra første besøg på websitet til mødet med medarbejderen, der skal udføre arbejdet. Der var altså et behov for at gøre det muligt at gennemføre en booking hurtigt og nemt. Samtidig var der et behov for, at en booking skulle kunne hente data fra eksterne systemer.




Løsningen
På en enkel og effektiv måde har Heyday udviklet et bookingflow, som gør det muligt for kunderne at booke tid til at få skiftet en rude hurtigt og nemt. Med enkelte klik skal brugeren kun opgive deres nummerplade, og herefter trækkes alt bilens data via en integration til et tredjepartssystem.
Brugeren vælger lokation, som definerer hvor opgaven sendes hen, hvorefter den relevante afdeling modtager opgaven direkte. Det har optimeret Dansk Bilglas’ opgavehåndtering og koordinering, og gør det hurtigere at servicere kunderne.
Løsningen har altså både gjort det lettere og mere informativt for kunden, men også optimeret arbejdsgangen internt hos Dansk Bilglas, og givet dem en langt større og relevant dataopsamling på deres kunder.
Bookingflowet er udviklet direkte i Umbraco, og gør det muligt for Dansk Bilglas at håndtere indhold.
Vi er stolte af, at have påvirket konverteringsraten positivt samt øget antallet af kunder som starter en booking.
Konverteringsrate løftet med
Antal kunder der starter booking flow øget med
Sider pr session øget med

Anders Lorentz
Kompetencer