Festool
Festool præsenterer rundsav i autentisk filmunivers
Udfordringen
I over 90 år har Festool leveret værktøj fra øverste hylde til private og virksomheder verden over. De har et bredt sortiment af værktøj, blandt andet deres HKC rundsav. Den har mange forskellige indstillinger, og kan bruges til et væld af forskelligartede opgaver på arbejdspladsen.
Udfordringen var at formidle savens mange egenskaber på en levende måde i et format, der kunne anvendes på tværs af forskellige medier og platforme. Med andre ord, skulle fortællingen centrere sig omkring, at saven er et uundværligt stykke værktøj på byggepladsen.
Løsningen
Heyday og Festool så et stort uforløst potentiale i de mange såkaldte Festool-fans, der findes verden over. Så hvorfor ikke inddrage sine passionerede og dedikerende kunder?
Løsningen blev en film, en advertorial og indhold til sociale medier med Asmus Sand som hovedperson. Han ejer den danske virksomhed Bæredygtigt Byggeri, som bygger huse i bæredygtige materialer i hele Danmark. Virksomheden tror også på at Festools produkter kan sikre dem en såkaldt bæredygtig arbejdsgang.
Filmen er en realfilm med en varighed på lidt over et minut, som skal bruges på forskellige platforme, herunder hjemmeside og YouTube. Filmen har Asmus i fokus hele vejen igennem, hvor der skiftevis er fokus på rundsaven og Asmus’ aktive livsstil på og udenfor arbejdspladsen. Filmen er en autentisk fortælling af, hvordan Festools produkter rent faktisk er i brug på arbejdspladsen, samtidig med at produktets forskellige fordele bliver vist. Denne tilgang til at præsentere en rundsav, giver en troværdig fortælling, hvor budskabet kommer fra brugeren af produktet – og ikke virksomheden.






Anders Lorentz
Kompetencer