Kirkens Korshær
Digital indsamlingskampagne
Udfordringen
Som respons til Covid19 stod Kirkens Korshær overfor en helt ny udfordring – at lave en 100% digital landsindsamling til Danmarks hjemløse. Foruden direkte donationer, var ønsket at sætte fokus på de hjemløse i Danmark med en visualisering af det overordnede budskab “Hjem for Hjemløse”.
Løsningen
I opbyggelsen af Kirkens Korshærs indsamlingskampagne har vi sat kraftigt ind på flere fronter - herunder intern aktivering af indsamlere, færdige og let tilgængelige content pakkeløsninger til PR, samt udrullet en helt ny strategi og konceptualisering af kampagnens budskab på website og Sociale Medier. Indsamlingskampagnen er gjort digital via en ny brugervenlig landingpage, med det formål at skabe et univers med inspirerende indhold, der giver den besøgende mulighed for at fordybe sig og læse mere omkring selve kampagnens budskab og dermed få et bedre indblik i, hvorfor det er en god idé at støtte. Via siden kunne danskerne donere, men også skabe deres egen digitale indsamling, som de kunne dele med venner, bekendte og familie på Facebook. Forud kampagnens lancering lavede vi en formidlingskampagne med formål at aktivere så mange interne såvel som eksterne indsamlere som muligt. Dette blev underbygget af kampagnens overordnet budskab “Hjem for Hjemløse” - støttet op af autentiske historier fra to tidligere århusianske hjemløse og formidlet gennem video, billeder og lyd. Kampagnen er blevet udrullet på diverse sociale medier herunder Facebook, Instagram og Youtube samt på outdoor print i Aarhus. Samlet har kampagnen fået 877.941 eksponeringer på sociale medier, 200 fundraisere og en indsamling på 624.373 DKK.
Eksponeringer
Fundraisere
Indsamlingen






Anders Lorentz
Kompetencer