Landal GreenParks
Heyday vækster Landal GreenParks' omsætning fra organisk trafik
med 126 % på mindre end 1 år
Udfordringen
I forbindelse med et salg til den hollandske feriepark Landal GreenParks ændrede Dayz ved årsskiftet 2017/2018 navn til Landal GreenParks. Landal GreenParks var på daværende tidspunkt et helt ukendt brand på det danske marked og havde derfor brug for hjælp til at opbygge synlighed omkring brandet og deres ferieparker i Googles søgemaskine. Landal GreenParks ønskede derfor hjælp til at genvinde den organiske trafik, som Dayz gennem årene havde opbygget med en øget synlighed hos brugerne til følge.
Løsningen
Løsningen for Landal GreenParks blev, at Heyday som det første gennemførte en SEO-audit af deres nye website for at finde frem til eventuelle problemer, der kunne forhindre Landal GreenParks i at blive fundet på de vigtigste søgetermer, når brugerne søgte efter ferie i Danmark. Sidenhen har Heyday løbende lavet analyser af websitet for kontinuerligt at være på forkant med tekniske problemer.
Heyday gennemfører desuden løbende grundige søgeordsanalyser for at finde netop de søgetermer og emner, der kan forbedre synligheden og drive kunderne ind på deres website. Derudover hjælper GAP-analyser af konkurrenterne os med at finde frem til søgetermer, hvor konkurrenterne er meget synlige, og hvor Landal GreenParks mangler indhold på sitet. På denne måde får vi løbende input til nyt indhold på sitet og kan tage konkurrencen op med spillere, som er langt mere etablerede på markedet.
Foruden at optimere synligheden for de enkelte ferieparker, arbejder vi også målrettet på at skabe nyt og værdifuldt indhold til at fange bredere søgninger som naturoplevelser, oplevelsesparker, attraktioner og meget, meget mere. Dette nye indhold på hjemmesiden bliver samlet på såkaldte pillars- og clustersider, så Landal GreenParks kan opsamle SEO-værdien på pillar-siderne, der nu vil rangere endnu bedre i Googles søgemaskiner og fange mange flere søgeintentioner.
Heyday analyserer også de enkelte søgeemner med henblik på at finde den rette længde og det bedste indhold til tekster på websitet. Herefter skriver Heydays tekstforfattere indhold til sitet.
Den høje vækst i omsætningen skyldes også en lang række andre markedsføringsaktiviteter, der er blevet igangsat i perioden februar 2018 til februar 2019, hvor den oprustede SEO-indsats dog anses som værende en afgørende spiller for væksten.
stigning i omsætning fra organisk trafik
stigning i den gennemsnitlige placering af de trackede søgeord
forbedring af synligheden for de trackede søgeord
Resultatet
Heyday startede samarbejdet med Landal GreenParks i april 2018, og mindre end et år senere ser vi en stor effekt af vores strategi og arbejde med SEO for Landal GreenParks. Således er omsætningen fra organisk trafik på under et år steget med hele 126 %.
Samtidig er den gennemsnitlige ranking for alle trackede søgeord forbedret med 47 %. Dette har medført, at Landals samlede synlighed er forbedret med hele 18 %, og at antallet af besøgende nu er højere end på det gamle site.
Læs mere om Landal GreenParks og SEO.

Anders Lorentz
Kompetencer