Tulip
Fleksibelt website
med fokus på
produkterne
Udfordringen
Tulip havde i starten af 2016 en klar udfordring foran sig - de havde et outdated website, der ikke var mobiloptimeret. Derudover manglede et naturligt og intuitivt flow på siden, hvor virksomhedens forskellige brands kunne snakke sammen. Alt i alt var det et website, der i allerhøjeste grad havde brug for at kunne imødekomme forbrugernes ønsker, behov og adfærd anno 2016.
Mange spørgsmål skulle besvares inden udviklingen af det nye site kunne startes: Hvordan skulle brandsene forholde sig til hinanden? Hvordan skulle det overordnede koncept strikkes sammen? Hvordan skulle navigationsstrukturen se ud?

Løsningen
Det stod hurtigt klart at produkterne skulle fremhæves på det nye website. Men de skulle også være med til at inspirere brugeren gennem massevis af opskrifter med produkter fra de forskellige brands. En faseopdelt strategi blev igangsat, som skulle indlemme de mindre brands under Tulip, for at understøtte Tulips umbrella-strategi. Dette skulle i sidste ende skabe et stærkere brand overfor brugerne.
Et af de vigtigste punkter på dagsordenen var også at skabe et fleksibelt website, hvor Tulip selv kunne ændre i opsætningen og oprette kampagner, informationssider og andet. Derfor blev Umbraco også brugt som CMS, da det med sin høje brugervenlighed var et perfekt match i netop denne case.






Anders Lorentz
Kompetencer