Udfordring
Det lokalt forankrede forsikringsselskab til Vestjylland Forsikring, ønskede en tættere knytning til sine kunder. De ville give deres kunder muligheden for nemt og hurtigt at anmelde skader, uden at være nødsaget til at skulle ringe ind til forsikringsselskabet. Det skulle være en måde, hvorpå kunderne selv kunne tilgå deres forsikringer, og anmelde skader hvis uheldet skulle ramme.
Løsningen
Løsningen til Vestjyllands Forsikringsselskab blev udviklingen af en app, som værktøj, der gør det nemmere for forsikringsselskabet at være i tæt dialog med deres kunder.
Via app'en, har kunden mulighed for at blive opdateret på en række aktuelle begivenheder, som kan have betydning for deres færden. Kunderne kan selv i appen tage billeder, anmelde skader, gemme det hele på telefonen - og udfylde resten hjemme fra sofaen.
Via appen har kunden også et fuldt overblik over antallet af forsikringer. De kan nemt finde policenummer og andre relevante oplysninger, som har stor betydning, når kunden skal anmelde en skade. Appen er udviklet med en række call to action funktioner, som gør det nemt og hurtigt at komme i kontakt med Vestjylland Forsikring via chat eller telefon. Kunden har derudover også muligheden for at tilkøbe yderligere forsikringsprodukter direkte fra appen, hvis behovet skulle opstå.

Anders Lorentz
Kompetencer