Vikan
Digitaliseringsproces
& nyt website
Udfordringen
Udfordringen var præcis: Heyday skulle lave et nyt website til en stor international kunde, Vikan. Det nye website skulle gøre det nemmere at drive forretning i den forstand, at data skulle behandles på den absolut mest intelligente måde. Det har derfor også betydet, at Heyday i dette årelange samarbejde i højere grad har været en strategisk samarbejdspartner end blot et digitalt bureau.

Løsningen
Vikan er at finde i cirka 45 lande og har derfor en stor international profil. Heyday har i flere år varetaget al generel kommunikation, ageret full-service-samarbejdspartner og har haft utallige professionelle arbejdshatte på. Med denne indsigt i bagagen har en længere digitaliseringsproces af Vikan været undervejs, hvor det nye website nu kan håndtere store mængder data samt har integrationer til et PIM-system, Heyday har været med til at udvikle.
Det betyder, at websitet er nemt at vedligeholde, samtidig med at dataen altid er opdateret. En lang række features er gennem tiden blevet udviklet i tæt samarbejde med Vikan - senest en kataloggenerator, som har til formål at servicere brugerne på gulvet. Derudover har et konstant fokus på UX været med til at skabe et website, der er nemt for brugerne at navigere rundt i.










Anders Lorentz
Kompetencer