Hvad er målet?

Værktøjskassen til UX arbejdet er stor og sammenspillet med andre discipliner igennem processen er nøglen til success. Det hjælper derfor at reflektere over KPI'er, mål og delmål, så vi sikrer de rigtige spillere på banen.

Efterfølgende vil vi også med stor glæde dykke ned i koncepter som fx:

  • Mobile first
  • Interaktionsdesign
  • CX vs UX
  • Unified Commerce
  • Guided Selling
  • Marketing Automation
  • Organisationsforankring
ux design

Start med en UX-analyse

Hvis du allerede har en løsning, er analysen det første spadestik til en brugeroptimeret løsning, og det er netop her vi afdækker, hvorfor den ikke performer optimalt. I forbindelse med analysen undersøger vi bl.a.  følgende:

  • Data, der informerer os om brugeradfærden
  • Brugervenlighedsproblemer, der forhindrer brugerne i at konvertere
  • Effekten af informationsarkitekturen
  • Indholdet og funktionaliteterne i forbindelse med brugernes behov
  • Understøttelsen af brugervenligheden i det visuelle design.

Med disse indsigter og data kan vi påbegynde arbejdet med at forbedre jeres løsning, så I i sidste ende kan øge konverteringerne.

Den sømløse oplevelse & Unified Commerce

I dag forventer de fleste forbrugere en sømløs kundeoplevelse. Det stiller store krav, men til gengæld får vi mere loyale kunder, og vi sælger mere, når løsninger og indhold er tilgængelige på tværs af kanaler.

En Unified Commerce tankegang indebærer, at man integrerer alle virksomhedens salgskanaler, både de fysiske og de digitale. Det betyder at kundeservice, websitet, teknikere og konsulenter skal være en lige stor del af kundens oplevelse. Det kræver også et samlet datasæt.

Målet for en Unified Commerce tankegang er at få ét samlet kundebillede, én sandhed om kunden så at sige, som er transparent, opdateret i realtid og gældende på tværs af kanaler.

Rapid Prototyping

Som i virkeligheden, er det bedst at prøve, før man vælger. Sådan er det også med digitale projekter. Derfor arbejder altid med klibare prototyper, når det er muligt. Det er i vores erfaring den mest enkle måde at sikre en fælles retning for projektet og en fælles forståelse for, hvor vi er i processen.

En prototype indeholder både layoutstruktur og specielt flows og er væsentlig hurtigere at rette i, end i designfasen eller i udviklingsfasen. Vi kan tilrette hurtigt, og gribe, evaluere og evt. implementere de nye ideer, der altid opstår under sådan et projekt.

Ved at have et levende online dokument, kan I også altid involvere andre interessenter til test eller gennemkig. Det er en godt værktøj til at sikre forankring i den bagvedliggende organisation.

Kontakt