Identitet og Facebookside til unge økologer

Økologisk Landsforening har haft et ønske om at skabe et online mødested for unge med interesse for økologisk landbrug. I den forbindelse har vi udviklet Facebooksiden ”Unge Økologer”.

Siden rummer informationer om økologi samtidig med, at det er et diskussionsforum for landbrugselever og andre unge med interesse for økologisk landbrug.

95 % af alle unge mellem 16-24 år brugte i 2013 sociale medier - med Facebook som det mest populære medie. Taget målgruppen i betragtning var det derfor mest naturligt at oprette en Facebookside, hvor både diskussionsfunktionalitet og informerende elementer kunne integreres på ét site.

Med fokus på moderne økologi og økologisk landbrug som en rentabel forretning designede vi en identitet for siden, der gjorde op med forældede myter om økologi som et hobbyforetagende, man ikke kunne høste penge på. Identiteten blev udrullet i profilbilledet, coverbilledet, tabs og community-indlæg og var således et gennemgående tema for hele Facebooksiden.

For at skabe indledende trafik og opbygge målgruppen udviklede vi en konkurrencetab til Facebooksiden, hvor man ved at svare på tre spørgsmål om økologimyter kunne vinde en iPad. 

www.facebook.com/ungeokologer 

Billede af Unge økologer Facebook