Onpage optimering
Når sitet teknisk er i orden, kan vi begynde at optimere siderne til jeres vigtige søgeord. Onpage SEO omhandler alt, som I selv eller sammen med Heyday kan rette inde på jeres website. Vi gennemgår fx jeres sidetitler, H1 og H2 overskrifter, URL-adresser, metabeskrivelser, ALT tags og meget mere.
Vi analyserer også jeres vigtigste konkurrenter, og kommer med anbefalinger til hvor meget indhold der skal være på den enkelte side, for at I kan overhale jeres konkurrenter.
Offpage optimering
Når først I har alt det tekniske og onpage indholdet i orden, er det en god ide at begynde at kigge på offpage optimering. Offpage optimering er alt det, der ikke foregår på jeres eget website. Her er det først og fremmest tale om linkbuidling. Linkbuilding betragtes af Google som en slags anbefaling af sitet fra et andet site. Hvis mange andre troværdige og relevante sites anbefaler jeres side, hæver det værdien af siden i Googles øjne. Relevante sider er fx jeres leverandører og samarbejdspartnere. Heyday anbefaler altid kvalitets linkbuilding frem for kvantitets linkbuilding.
I skal også være opmærksomme på, om der er sites uden troværdighed der linker til jeres site. Disse link kan faktisk trække værdien af jeres website ned. Så Heyday anbefaler altid at der foretages et grundigt backlink-audit, så vi kan fortælle Google, at de ikke skal tage hensyn til disse ”dårlige” backlinks.
Start med grundigt SEO-audit
Er du i tvivl om, hvorvidt jeres website performer optimalt i forhold til SEO? Så bestil et SEO-audit, hvor vores eksperter udarbejder en komplet analyse af jeres sites eventuelle udfordringer og problematikker samt ikke mindst hvordan det løses.